dinsdag 5 februari 2008

Excelsior - NEC 2-0 (0-0)


Excelsior - NEC 2-0 (0-0)
1-0 Steur
2-0 Voskamp
Toeschouwers: 2.500
Woudestein
Eredivisie
06-10-2007

De eerste uitwedstrijd van NEC sinds 2,5 jaar die ik bijwoonde. Deze wedstrijd was met eigen vervoer te bezoeken. Wat is er nou heerlijker dan om in alle vrijheid naar een voetbalwedstrijd toe te rijden en de auto te parkeren naast het stadion? Er waren in ieder geval genoeg mensen die hetzelfde dachten, want het uitvak zat behoorlijk vol. En op zich was het ook best wel gezellig, al konden we niet echt genieten van wat er op het veld gebeurde. NEC was dan wel iets beter, maar echt gevaarlijk werden we niet. Toch bleef ik vertrouwen hebben in een goede afloop. Ook nadat er in de tweede helft nog steeds niet gescoord was door NEC. Maar Excelsior werd eigenlijk helemaal niet gevaarlijk, dus was er geen gevaar. Toch scoorde Excelsior en even later nog een keer. Wedstrijd over en met een onverdiende, maar niet minder pijnlijke, nederlaag weer richting het oosten van het land.

Woudestein vind ik een leuk stadionnetje, helemaal voor de uitsupporters. Niks geen stoeltjes, alleen maar staanplaatsen. Alleen als ik eerlijk ben, vind ik het niet passen bij een Eredivisieclub. Maar dat is nu juist de charme van het voetbal, dat kleinere clubs toch tussen de grote jongens kunnen staan.



Geen opmerkingen: